به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،?خالد طاهري? روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش از احداث سد کارون 4 ايلراه دزپارت عشاير بختياري با گذر از کتولا، ميانکوه، شليل، پل مرواريد، گردنه بلوط بلند در چهارمحال و بختياري وارد دهدز در استان خوزستان شده و به شهرستان ايذه ختم مي شد.
وي اظهارداشت: با آبگيري سد کارون چهار بخشي از اين ايلراه زير آب رفت و براي گذر عشاير مشکلات اساسي ايجاد شد.
طاهري تصريح کرد: براي حل اين مشکل اداره کل امور عشاير استان مکاتباتي با وزارت جهاد کشاورزي داشته که به موجب آن مقرر شد در ساخت پل قوسي کارون چهار کنارگذري ويژه اي براي تردد عشاير و دام آنان در نظر گرفته شود.
وي در ارتباط با زمان اتمام اين پروژه و ميزان اعتبار لازم براي بهره برداري آن با بيان اينکه مطالعات اين پروژه به اتمام رسيده، اظهارداشت: وزارت نيرو متولي اجراي اين پروژه است و اطلاعات زمان اتمام و ميزان اعتبار آن نيز در اختيار اين وزارتخانه است .
به گزارش ايرنا، دوهزار کيلومتراز ايلراه عشايري کشور در چهارمحال و بختياري واقع شده که ايلراه دزپارت يکي از قديمي ترين و مهمترين ايلراه هاي استان است که عمده کوچ عشاير بختياري در بين استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان از اين ايلراه انجام مي شود.